Keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás az egyik legfontosabb része a honlapkészítésnek. Amikor valaki weblapot szeretne, először általában az a fontos neki, hogy szép és látványos legyen. Ez ugyan fontos szempont egy weboldalnál, de amit sokan összekevernek, hogy nem a design-hoz igazítjuk a honlap funkcióit, hanem a funkciókhoz készítjük el a megfelelő design-t.

A Google különösen szereti a WordPress honlapokat!

Főleg a WordPress és más tartalomkezelő rendszereknél hibáznak a tudatlan weboldal tulajdonosok, amikor a több ezer látványos sablon közül kiválasztják a legszebbet, de nem törődnek azzal, hogy az a sablon megfelelően van-e programozva és optimalizálva.

A Genesis keretrendszer pont ezért nagyszerű, mivel az alap rendszer elsődleges fókusza a tökéletes kód optimalizálás és a megfelelő funkciók kialakítása a legjobb keresőoptimalizálási beállításokhoz.

A Genesis sablonok mind ugyanazt az alaprendszert használják, csak a kinézetükben különböznek. Tehát nyugodtan kiválaszthatod a legszebb sablont, mert biztos lehetsz abban, hogy a weboldalad tökéletesen optimalizált marad.

WordPress + Genesis = Tökéletesen keresőoptimalizált honlap

A Genesis legfontosabb tulajdonságai keresőoptimalizálás szempontjából:

  • Fantasztikusan gyors betöltés
  • Optimalizált php + html + css kód
  • Egyedi meta beállítási lehetőségek oldalanként
  • Megfelelő, szemantikus tartalom
  • Felesleges kódok eltávolítása a WordPress alapkonfigurációból
  • A linkek professzionális testreszabhatósága

Mivel valószínűleg voltak a felsorolásban olyan szavak, amiket elsőre nehéz megérteni, az alábbi 3 nagyon fontos részben részletesen leírom ezeknek a funkcióknak a szerepét, jelentését.

Fontos megérteni, hogy a keresőoptimalizálás 3 teljesen elkülöníthető részre bontható, amelyek szorosan együttműködnek, de mindegyikkel külön-külön kell foglalkozni.

Tartalom keresőoptimalizálása

Egy weboldal helyezését a Google vagy más keresők találati listájában a legjobban a honlap tartalma határozza meg. Lehet, hogy most sokakban a “Ez nem is igaz, mert a linkek!” mondat ismétlődik a fejében, de én most nem csak azt értem ez alatt, hogy egy jól megírt tartalom elég.

Az értékes tartalomszolgáltatás mindig meghozza a gyümölcsét, mivel ha olyan tartalmat írunk, ami másoknak hasznos és tetszik, akkor azt automatikusan megosztják majd az emberek, így biztosítják a természetes növekedést és linképítést.

A tartalom optimalizálásánál sok mindenre oda kell figyelni. A keresőszavak megfelelő formájú és számú használatára, az adott oldal, bejegyzés címére, title megírására, megfelelő meta leírására és a különböző tartalmak logikai kapcsolatára a kategóriák és címkék optimális kiválasztásával.

Komplett tartalom optimalizálási tanácsokat nem írok most ide, mert ehhez egy külön weboldal kellene. Vannak tanfolyamok, online képzések, videók, ahol meg lehet ezeket tanulni és vannak szakemberek, akik professzionális szinten tudnak segíteni ebben.

Honlap belső keresőoptimalizálása

Ez az egyik legkisebb tényező a rangsorolásnál, ám nagyon fontos egy erős versenyhelyzetben, mert pont ettől lesz a honlap az elsők között. Professzionális szinten ezt nem is lehet kihagyni, mert ettől függ, hogy a létrehozott weboldal sikeres lesz-e vagy sem.

Ezt nem lehet 1 napos tréningeken és 5 hírleveles tananyagon keresztül megtanulni. Ez komoly programozás szintű tudást és nagyon komoly ismereteket igényel a keresőoptimalizálás terén. Tudni kell a keresők szempontjait, törvényeit és szabályait. Csak így lehet sikeres egy weboldal belső keresőoptimalizálása.

A legtöbb és ez alatt tényleg azt értem, hogy nagyon sok WordPress sablon pont itt bukik meg. Sokan csak annyit mondanak, hogy válassz ki egy sablont és telepítsd a WordPress oldaladhoz. Ez így nagyon rossz tanács. Legalábbis azoknál, akik professzionális honlapot akarnak üzemeltetni.

Ingyenes sablonban ne is gondolkozz, mert a kód szintű optimalizálás mindig gyengébb és szinte egyáltalán nincs támogatás hozzá, ráadásul a frissítések is hiányosak. Persze vannak kivételek, de ezt egy laikus nem tudja megítélni a sablon kinézetéből.

A Prémium WordPress Csomagban adott prémium sablonok tökéletesen programozottak, így a legjobb választások a belső keresőoptimalizálás szempontjából.

Honlap külső keresőoptimalizálása

Ezt más néven linképítésnek is nevezhetnénk. Azaz azt a munkát jelenti, amit nem az oldalon belül végzünk, hanem külső oldalak támogatását nyerjük meg azáltal, hogy kitesznek egy linket, ami az oldalunkra mutat.

A linképítésnek is vannak szabályai, amiket érdemes figyelembe venni, nehogy büntetést kapjon az oldalunk. Ezeknek a leírása is hosszú és lehet találni az interneten sok olyan oldalt, ahol segítenek ebben. Erre a feladatra is megbízhatunk szakembereket, amivel időt nyerhetünk.

Linképítés alapvető szempontjai, szabályai:

  • Minél több link mutat a weblapra, annál jobb helyezést érünk el.
  • Nem mindegy, hogy milyen oldalról mutat ránk link.
  • A weboldalra mutató link szövege jelentősen befolyásolja az értékelést.
  • A weboldalra mutató link tartalmazhat olyan kódot, ami megtiltja a Google keresőrobotnak a link figyelembevételét.
  • A link növekedés nem lehet gyorsabb a természetes link növekedésnél.
  • A honlap tartalmához közelálló weboldalak a legértékesebbek.
  • A mértéktelen és figyelmetlen linképítés akár káros is lehet a weboldal értékelésére.

A Prémium WordPress honlap megrendelői segítséget kapnak a linképítéshez, hogy a honlapjukat minél több releváns oldalon tudják regisztrálni.